Не все то норма, що не димить

9

Шановний колега-автомобіліст, я повністю поділяю ваше обурення з приводу пердючих сизим димом автобусів, вантажівок і легковиків, але, будь ласка, не плутайте ефект від несправної вихлопної системи, поганого палива або прогорілого мотора з невідповідністю євронормам.

Чорний дим говорить про те, що або паливо низької якості (що не рідкість для Росії), або неправильно функціонує система подачі палива. А ще в авто може бути просто несправна або вирізана «по бідності» вихлопна система. Сизий дим зазвичай сигналізує про те, що в камеру згоряння надходить масло, відповідно, несправний двигун.

Все перераховане вище цілком може відбуватися і з автомобілями, євронорми вписуються, але запущеними з банального роздовбайства (або скупердяйства) власників. І якщо ще якось можна зрозуміти, що у приватника в потрібний момент може не виявитися грошей, то чадящие чорним рейсові автобуси викликають безліч питань, особливо враховуючи той факт, що влада регулярно з гордістю заявляють, що громадський транспорт семимильними кроками йде до «екологічності».

Мій автомобіль вже починає ставитися до розряду «ретро», але мені він подобається, і я не хочу його міняти, тому що більше навіть щодо схожого не виробляють. Нехай він не вписується у стандарти Євро-4 і Євро-5, але, слідуючи за мною, ви не побачите їдкого диму і не будете страждати від нестерпного смороду, так як я стежу за своїм автомобілем та обслуговую його.

А задовбали мене сліпа віра людей в якісь «стандарти» без особливого розуміння нюансів. Лобісти еконорм твердять нам про те, що у машини повинен бути маленький «чахломоторчик», задушений зворотною подачею вихлопу в двигун. Однак все це призводить до зменшення терміну експлуатації авто, а значить — до більш частого його заміні, отже, до зростання їх виробництва. А виробництво, як ми знаємо, не може бути на 100 відсотків чистим.

При цьому ще в 90-х роках премію за «екологічність» отримали не економічні малолітражки, а мерседеси » S-класу з великими потужними моторами, просто з-за більш грамотного підходу до всієї лінії виробництва в цілому.